wtorek, 23 stycznia 2024

mój UFOK z 2023 roku oraz postępy w robieniu na drutach


    W zeszłym roku po zakończeniu haftu Maków zaczełam drugi haft do kompletu - Chabry. Co chwila pojawiały się nowe pomysły twórcze i przez cały rok powstała tylko 1 strona wzoru. Na początku stycznia od razu zabrałam się do wykonania drugiej strony wzoru. Mamy już gotowy dół tego haftu. Postanowieniem noworocznym jest wykonanie tego pięknego wzoru jeszcze w tym roku. Choć pewnie będzie to co chwila przerywane to mam nadzieję, że przyspieszę trochę i będą już gotowe dwa hafty oczekujące na oprawę.


Do zabawy całorocznej u Reni o tu KLIK zgłaszam kolczyki z koralików. Kolczyki są pokazane na samym końcu. 



     Mogę powiedzieć, że ma niedokończone też prace dziewiarskie. Chciałam w grudniu wykonać na prezent skarpetki. Nie starczyło mi włóczki i w obu przypadkach powstała jedna skarpetka. Już mam zakupioną włóczkę i teraz mam dylemat. Czy zacząć robić 2 skarpetki równocześnie, aby mieć pewność, że będą identyczne? Po przerwie nie wiem czy uda mi się wykonać drugą skarpetkę do kompletu, tak aby to dobrze wyglądało. Jestem jednak nawet skłonna wszystko spruć i zacząć od nowa. Jeśli robicie skarpetki to napiszcie w komentarzu jakie jest lepsze rozwiązanie?


   Skarpetek nie zrobiłam i zabrałam się później za robienie na drutach mojej pierwszej czapki. Bardzo mi się spodobałam włóczka. Kolorystycznie będzie czapka bardziej pasować do mojej granatowej kurtki niż czapka, którą teraz ma ( jest w kolorze czerwonym). Zaczeła więc działać. Wzór bardzo prosty. Wszystko pokazane na filmie jak robić czapkę. Czasu jednak ciągle brakuje, więc powolutku powstają kolejne rzędy. Nie przypuszczałam, że tak dużo zajmuje wykonanie czapki. 


     Jest jedna parca, która została wykonana w styczniu do końca. Jako inspiracja do wyzwania Klubu Twórczych Mam powstały kolczyki z drobnych koralików - technika branding. Dawno nie tworzyłam biżuterii z drobnych koralików. Kolczyki zostają u mnie. Czasem takie minimalistyczne kolczyki świetnie pasują do ubioru. 



     W tym roku zapisałam się do zabawy Choinka 2024. Raz miesiącu powstanie haft do wyzwania. W planie mam robienie zawieszek. Biorę też udział w zabawie u Reni. Są co miesiąc różne wytyczne jaka praca jest to wykonania w danym miesiącu. Cały czas działam też jako projektantka Klubu Twórczych Mam. Co jakiś czas wykonuje jakieś inspiracje do wyzwań. Moim postanowieniem w tym roku jest próbowanie nowych rzeczy - projekty robione na szydełku lub na drutach. Chciałabym mieć odwagę robić te coraz trudniejsze dziewiarskie pomysły. Do wykonania w tym roku mam też duży haft Chabrów. Planów jak zwykle u mnie bardzo dużo. Tworzenie mnie bardzo relaksuje i daje dużo satysfakcji, jeśli coś wychodzi po licznych próbach. Mam więc nadzieję, że te moje skarpetki też w końcu wyjdą ;)

Tyle się u mnie dzieje w styczniu, jeśli chodzi o pomysły twórcze.
Pozdrawiam Was i życzę dużo motywacji do tworzenia w tym nowym roku.

11 komentarzy:

  1. Joasiu ,tematem na styczeń u Reni było coś prostego a ufoki będą w innym miesiącu.Jesli chodzi o skarpetki to pisze sobie z ilu oczek robię, ile oczek dobieram przy pięciu, no i mierze co jakiś czas, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę to coś pomyliłam. Kolczyki proste to też będzie pasować. Że skarpetkami to spróbuj dorobić kolejną. Pamiętam ile oczek nabierałam. Może się jednak uda. Zacznę jak zakończę czapkę. Pozdrawiam serdecznie ☺️

      Usuń
    2. O tak ,kolczyki jak najbardziej, pozdrawiam.

      Usuń
  2. Świetne pracę. Jeżeli napisałaś sobie ile rzędów i oczek dorób drugie do kompletu. Jeżeli nie to rób od nowa się równocześnie. 😉 Dziękuję za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę próbować Reniu dalej robić skarpety. Pozdrawiam ☺️

      Usuń
  3. Śliczne kolczyki, można zrobić sobie kilka w różnych kolorach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę do nich trzeba cierpliwość bo małe koraliki. Czasem wracam do robienia biżuterii. Pozdrawiam ☺️

    OdpowiedzUsuń