czwartek, 31 stycznia 2013

kostium ślimaczka @=(:)



Dziś przestawiam krótką instrukcje jak zrobić strój ślimaka:

Potrzebne materiały:
  • 2szt izolacji szarej na rury długości 2m o jak największej średnicy, dostępna w każdym większym sklepie budowlanym
  • folia spożywcza przezroczysta
  • dobry klej, ja użyłam kleju na gorąco, jednak będzie dobry klej szybko schnący przezroczysty
  • brokat jeśli chcecie muszlę brokatową, użyłam kleju brokatowego w kolorze srebrnym duża tubka
  • brokat złoty sypki, mała fiolka
  • papier brązowy- do zrobienia obręczy na głowę
  • zszywacz
  • klej biurowy
  • igła i gruba nić
  • oczy najlepiej kupić gotowe, ale można też wyciąć z papieru
  • pasek do zamocowania muszli do pleców
  • dwa sznurowadła do zrobienia szelek, aby muszla dobrze się trzymała pleców
  • Lakier do włosów
Pomysłu na kostium szukałam na początku w internecie, napotkałam pewne zdjęcie i to ono podsunęło pomysł żeby wykorzystać izolację na rury ( mój facet mi to podpowiedział, bo sama chybabym nie zgadła, że to coś tak się nazywa:).

1. Bierzemy dwie rury dwumetrowe i od początku oplatamy je folią spożywczą, dzięki temu łączymy je w jedną całość, nie dajemy jednak zbyt dużo foli, tylko tyle aby połączyć rury izolacyjne.
2. Zaczynamy zwijać ślimaka bardzo ciasno, punktowo sklejamy warstwy kolejne klejem na gorąco. Nie dajemy dużo kleju, bo będzie to widoczne na muszli i będzie to nie estetycznie wyglądać.
3. Jak już zwiniemy cała rurkę o długości 4m to trzymamy muszlę, trzymamy ją mocno po sklejeniu, a druga osoba zszywa zakończenie muszli igłą z grubą nicią, żeby solidnie trzymało się i nie odklejało od reszty.
4. Teraz pozostało brokatowanie. Pokrywamy muszlę cienką warstwą kleju ze srebrnym brokatem i brokatem złotym sypkim posypujemy punktowo. Polecam użycie dwóch odcieni, wtedy muszla jest kolorowa i ładnie to wygląda. Brokatujemy muszlę z dwóch stron.
5. Bierzemy pasek plastikowy, dokładnie odmierzamy wymiar obwódu klatki piersiowej, mierząc to na dziecku. Później znajdujemy nie sklejoną szczeline w muszli i przeciągamy przez nią pasek.
6.Wieszamy muszlę na pasku i czekamy aż klej wyschnie/ polecam nad wanną bo będzie sie sypać brokat. Po wyschnięciu brokatu utrwalamy lakierem bezbarwnym, ja użyłam lakieru do włosów.
7. Po wyschnięciu sprawdzamy jak to wygląda i czy pasuje na plecy dziecka. Żeby muszla się nie ruszała zrobiłam szelki ze sznurowadła.
8. Zrobienie opaski na głowę ślimaka jest też bardzo proste. Wycinamy pasek z papieru, mierzymy do obwodu głowy. Zszywamy zszywaczem  opaskę na głowę, robimy z papieru rureczki i zszywkami przyczepamy do opaski. Na koniec naklejamy klejem biurowym oczy, ja kupiłam już gotowe, ale można też zrobić z papieru.

Mam nadzieje, że ta instrukcja przyda się komuś do zrobienia fajnego kostiumu. Mój syn był zachwycony.

Ślimaczek Maciuś

5 komentarzy:

  1. ... świetny kostium ... widzę, że malec zadowolony

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne i bardzo pomysłowe
    przesyłka już doszła :) bardzo dziękuję
    gratuluję wygranej u margaretki

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysłowy!
    Pozdrawiam i udanego weekendu!
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny kostium, aż sama się do siebie uśmiechnęłam na jego widok!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł, właśnie muszę zrobić przebranie ślimaka na przedstawienie
    Dziękuję serdecznie 🤗

    OdpowiedzUsuń