czwartek, 9 maja 2013

Stroik weselny lub komunijny


Czas ślubów i komunii już powoli się zaczyna, widzę już zaproszenia i inne cuda na Waszych blogach. Tak się złożyło, że niedawno dostałam od mamy dużo resztek z firanki, którą przycinała. Bardzo dobry materiał, więc postanowiłam z niego coś od razu zrobić. Tak narodził się pomysł na zrobienie stroika, ale to jak ostatecznie wygląda nie było planowane, po prostu tak mi wyszło. Stroik został zrobiony z bawełny z moich beżowych spodni po której zostały mi niepotrzebne nogawki oraz z materiału firanki, coś podobnego do organzy. To jak powstawał możecie podejrzeć na zdjęciach. Mam nadzieje, że przyda się komuś kurs na stroik, na wesele lub komunie będzie jak najbardziej pasował. Organza mi się bardzo spodobała, mam jej jeszcze duży zapas, zapewne w którce coś z niej stworzę, więc bądźcie czujni :) Stroik zgłaszam na Rycyklingowe Wyzwanie Majowe w Klubie Twórczych Mam. Myślę że jak najbardziej pasuje do tego tematu.





Materiały czyli nogawki od bawełnianych spodni i resztki firanki.
                                                   








Jak zrobić stroik rycklingowy krok po kroku.
  1. Z materiału białego ucinamy 3 kawałki 15cm x 100cm, ja nie miałam takich odcinków, więc połączyłam dwa mniejsze.
  2. Zszywamy materiały brzegami najdłuższymi, potem wywijamy na drugą stronę i krótszy brzeg po jednej stronie zszywamy. Powstaje rurka do której wkładamy watę. Potem zszywamy drugi brzeg. W ten sposób powstają 3 długie rurki wypchane watą.
  3. Zszywamy 3 rurki nitką razem, pomiędzy nie związujemy długie paski organzy. Muszą mieć długość minimum po 150cm.
  4. Owijamy rurki organzą. Na końcu związujemy, ale nie ucinamy organzy.
  5. Robimy teraz plecionkę, którą związujemy  i tworzy  w ten sposób koło stroika. Niepotrzebną organze ucinamy.
  6. Robimy dekorację, ja wykorzystałam kwiatki z organzy.Polecam kurski na zrobienie kwiatków, który możecie podejrzeć => tu   Do stroika przyszyłam perełki wielkości 10mm.
      Mój przybliżony koszt stroika obejmował tylko perełki, świeczkę, watę, nici + materiały z odzysku 

      Całość kosztowała mnie ok 18zł.

Mam nadzieje, że pomysł na stroik Wam się podoba.
Życzę powodzenia w pracy twórczej nad stroikami.









Moja odpowiedź na komentarze z poprzedniego posta

Promyk/ Fiołki mi też bardzo się podobają. A trzeci bukiet już haftuje, mam nadzieje, że też się spodoba.
Joanna/ Bardzo dziękuje, nawet nie pomyślałam że to rustykalny obrazek- dziękuje za opinie.
anna kotecka/ Dziękuje Aniu za inforamcje o konkursie. Ciekawe wyzwanie stworzyć biżuetrię w stylu Włoch z  XXV wieku. Być może wezme udział, dziękuje za odwiedziny :)

Każdy komentarz jest dla mnie bardzo cenny, za komentarze z góry dziękuje.

3 komentarze:

  1. Wow, jestem pod dużym wrażeniem, jaki piękny stroik zrobiłaś i to tak niewielkim kosztem. Świetny pomysł :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń