niedziela, 18 grudnia 2022

poinsecja na szydełku- czas na dekoracje świąteczne



  Co roku robię dekoracje świąteczne, które potem rozdaje w prezencie najbliższym. W tym roku postanowiłam zrobić też ozdobę dla siebie. Wykonałam na szydełku gwiazdę betlejemską/poinsecje jako stroik na drzwi mieszkania. Kwiat jest umocowany w okrągłym tamborku. Jeśli jesteście ciekawi jak wykonać taką ozdobę to polecam wam filmiki Reni K., gdzie krok po kroku autorka wzoru pokazuje jak wykonać szydełkową gwiazdę betlejemską (KLIK). 



   Moje szydełkowe pracę usztywnia na desce drewnianej lub na drewnie. Wszystkie 3 serwetki były usztywniane skrobią ziemniaczaną. Aby nie było białych smug polecam porządnie wycisnąć nadmiar płynu i dopiero wtedy rozciągnąć serwetkę. 


Kilka danych technicznych.

autorka wzoru Renia K. wzór nie odwzorowany w 100%
włóczka bawełniana Safran, szydełko 2,5 mm.
Jest to inna włóczka niż w oryginalnym wzorze.
Gwiazda wyszła większa - średnica ok 29 cm
obramowanie/ tamborek ma 32 cm

   Mam teraz kilka dni wolnego, więc zabieram się za wykonanie ozdób świątecznych dla najbliższych. Będą to prace szydełkowe (gwiazdki na szydełku, lizaki ze sznurka/makrama oraz mniejsze wersje gwiazdy betlejemskiej). Jeszcze do tego postu dodam za kilka dni fotki, gdzie pokażę co ostatecznie wykonałam na szydełku.

Moją gwiazdę betlejemską zgłaszam na wyzwanie szydełkowe u Reni - KLIK


Pozdrawiam Was świątecznie - joasia&art

8 komentarzy:

  1. Jest piękna! Ciekawa jestem następnych ozdób... Pozdrawiam serdecznie i życzę wspaniałych Świąt :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ozdoby już gotowe, więc będzie pod koniec grudnia podsumowanie. Dziękuje za życzenia. Również życzę wesołych Świąt :)

      Usuń
  2. Przepięknie Ci wyszła gwiazda i bardzo fajnie umieściłaś ją na obręczy, będzie fantastyczna ozdobą nie tylko na drzwi:). Jestem bardzo ciekawa co jeszcze przygotujesz :) Dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Reniu za motywację do szydełkowania. Polubiłam wspólne szykowanie prac na wyzwanie. Pozdrawiam i życzę wesołych Świąt.

      Usuń
  3. Cudna ozdoba ,jak żywa 🙂😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, bardzo jestem z tej ozdoby zadowolona. Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Śliczny efekt uzyskałaś przymocowując poinsecję na tamborku :) Zrobiłam 2 mniejsze kwiatuszki wg instrukcji Reni K. i tyle musi wystarczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też zrobiłam dwa małe kwiatuszki. Będą to prezenty. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń