piątek, 13 września 2013

Przetwory- czyli moja kuchenna dekoracja






Mamy już jesień, więc przyszedł czas na przetwory. Uwielbiam w swojej kuchni różne dekoracje, np warkocz z czosnkiem, misa owoców, świeże zioła to sprawia że naprawdę lubię przebywać w kuchni i coś pichcić. Tym razem przyszedł mi pomysł udekorować moją kuchnie przetworami, czyli słoiczkami, ale żeby pięknie się prezentowały zrobiłam do nich etykiety. Na razie mam trzy, gdyż do tej pory robiłam ogórki, sos słodko- kwaśny oraz sałatkę z buraczków i papryki. Przystrojone słoiczki będą więc jak najdłużej stały na półeczce w kuchni ( większe zapasy są już w piwnicy) ale jak przyjdzie pora oczywiście zostaną zjedzone. Wzory ogórków oraz etykiety na sos były robione według schematów, natomiast etykietę na sałatkę wymyślona została przez ze mnie. 


Etykieta sałatki z buraczków, papryki i cebuli została wykonana na beżowej kanwie, z resztek materiału i 9 kolorów muliny. Wzór oprócz literek stworzony przez ze mnie. Jest to etykieta do klasycznej sałatki z buraczków, przepis łatwy więc polecam zrobienie sałatki, dla chętnych mogę przesłać przepis.


Etykieta na sos słodko kwaśny został zrobiona też z beżowej kanwy, 5 kolorów muliny. Wykorzystane schematy na pomidor i paprykę znaleźć można w zeszycie 5/2012 " Twórczych inspiracji" lub na stronie Haftów Polskich- wzory można też zamawiać o-line. Mam nadzieje, że widać, że to żółte to kukurydza :). W skład mojego sosu wchodziła takie warzywa jak: pomidory, cebula, papryka, kukurydza, bambus z puszki, marchewka, czosnek, przyprawa chili, wiec do stworzenia etykiety wybrała tylko kilka z nich. Dla zainteresowanych mogę przesłać przepis.


Etykieta ostatnia też pochodzi ze schematu z zeszytu 5/2012 TI, ja jednak wyhaftowałam ją bez liści, gdyż chciałam jakoś zmieścić jeszcze napis. Jeśli chodzi o przepis to klasyka czyli ogórki kiszone, które osobiście uwielbiam. Wzór zrobiony na beżowej kanwie przy użyciu 9 kolorów muliny.

Etykiety przyklejone zostały klejem na gorąco, jest je łatwo wtedy oderwać i mogą służyć przy kolejnych przetworach. Myślę jednak że można też przykleić je dwustronną taśmą i też świetnie to się sprawdzi i nie poniszczy się etykiety, odradzam użycie mocniejszych klejów. Na pokrywki nakryłam kawałki białej kanwy, a trzyma ją zwykła biała guma.

Mam nadzieje że moja dekoracja zainspiruje Was do tworzenia etykiet. Pozdrawiam i życzę przyjemnego weekendu i udanych przetworów.

Moja odpowiedź na komentarze z poprzedniego posta

sylwia:)// Czekam na razie na słonko aby wybrać się na zakupy z moją torbą, na razie pogoda nie sprzyja. Bardzo miło mi że się podoba biżuteria, jak widać kolczyki uwielbiam tworzyć.:)
Joanna// Torba miała być na lato, a w końcu jest na jesień, ale lepiej późno niż wcale :)
Marga retka// Mi się ogromnie podoba jak wyszła madame w turkusie, myślę że na długi czas będzie moją najcenniejszą torbą, gdyż wykonana jest własnoręcznie i żadna inna jej nie dorówna. :)

Każdy komentarz jest dla mnie bardzo cenny, za komentarze z góry dziękuje.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz