wtorek, 8 października 2024

Podsumowanie wrześniowe- haft krzyżykowy, szydełkowanie.

Witajcie Kochani,

We wrześniu nie wyrobiłam się z postem, więc teraz będzie podsumowanie września i plan na kolejny miesiące. 

O to moje hafty, nad którymi teraz pracuje.

Na specjalne zamówienie od mojego siedemnastoletniego syna haftuje żółty motor. Będzie to obrazek do pokoju, który niedawno został odnowiony. Wcześniej już haftowałam do pokoju syna obrazek z czerwonym samochodem. Haft zaczęty, ale pewnie trochę potrwa jego wykończenie.


We wrześniu nic nie dodałam na wyzwanie hafciarskie Choinka2024, więc teraz w październiku zabrałam się do przygotowania dwóch zawieszek z zimowymi leśnymi obrazkami. Trochę tu jest całkiem inna kolorystyka niż wynika to ze wzoru, ale mam nadzieję, że będzie to ładnie wyglądało. Ten projekt chcę zakończyć szybko, gdyż są to niewielkie wzory. 


Bardzo idzie wolno te haftowanie chabrów. Jestem na 4 stronie, a wzór ma stron 6. Może jest łatwiej bo nie będzie dwóch kolorów tła wyhaftowanych, lecz cóż cały czas tworzę inne małe projekty. Mam tylko nadzieję, że uda mi się wykonać kolejną stronę wzoru jeszcze w tym miesiącu.

*****

Oto moje 2 gotowe projekty ukończone we wrześniu. Zakończyłam robić na szydełku torbę w stokrotki. Wykorzystałam do jej zrobienia 12 kwadratów. Kupiłam gotowe skórzane tło. Dodałam do środka mała kieszonkę zamykaną na suwak. Wykonałam rączki na szydełku zgodnie z prośbą mojej siostry. Długość rączek 30 cm. Torba była robiona z włóczki Drops Szafran. Aby kwadraty były wielkości 14 cm x 14 cm wykorzystałam podwójną nitkę i wybrałam szydełko 4 mm. Wcześniej robiąc jednym pasemkiem mój kwadrat na szydełku 3 mm kwadrat miał on wymiar 11 cm x 11 cm. Zdecydowałam na wykonanie kwadratów podwójną nitką. Wzór tego jak zrobić kwadrat ze stokrotkami znalazłam na YT tu KLIK. Film był dla mnie inspiracją. Dodałam pewne zmiany we wzorze oraz w inny sposób wykonałam zszycie kwadratów. Jeśli chcecie się nauczyć tego wzoru to polecam Wam ten tutorial. Podsumowując torba moim zdaniem się udała i jestem z niej bardzo zadowolona. Przewiduje jeszcze wykonanie tej torby, ale wrócę do tego na wiosnę lub jeśli będzie jakieś zapotrzebowanie.







Jedynym haftem, który udało mi się wykonać była zakładka z literą J od mojego imienia. Wybrałam jeden z proponowanych wzorów alfabetu na stronie Pinterest. Po wykonaniu haftu przykleiłam materiał do gotowej drewnianej podstawy zakładki. Szukałam długo pomysłu jak wykorzystać taką drewnianą zakładki i teraz idealnie pasowało te połączenie. Na blogu Klubu Twórczych Mam odnajdziecie tutorial jak wykonać taką zakładkę samodzielnie. Polecam taki projekt dla osób początkujących. 



Plan na październik/listopad po za haftowaniem jest wykonanie skarpetek na prezent dla mojego lubego. Rok wcześniej zrobiłam skarpety po raz pierwszy dla mojego taty. Mam nadzieję, że teraz pójdzie sprawnie i bez większych komplikacji. Pora już zacząć jesienno- zimowe projekty dziewiarskie. Na dziś kończę planowanie, bo jak wiemy różnie to w praktyce po tem wychodzi. 

Pozdrawiam każdego wędrowca, który tu zagląda i życzę miłego tygodnia. :)

4 komentarze:

  1. Motor będzie git jak mawia młodzież, torba rewelacyjna, masz rację, plany planami a życie swoje.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz kilka prac pozaczynanych, ale też fajne te ukończone. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń