niedziela, 14 kwietnia 2013

Jak powstają cytrusy - cz. X

Czy znacie kumkwaty?

Kumkwat => Owoce rosną na małych drzewach z rodziny rutowatych pochodzących z Chin. Obecnie ich uprawa przeniosła się na obie Ameryki oraz basen Morza Śródziemnego. W Polsce dostępne zazwyczaj tylko w puszkach. Owoce mogą być jedzone na surowo razem ze skórką lub przetwarzane. Można z nich robić marmolady i konfitury. Stosuje się je jako dodatek do lodów lub sałatek owocowych. Mogą także posłużyć jako dekoracja. Mają cierpko-słodk smak. Kumkwaty kształtem przypomina śliwkę (jajkowato-podłużny) i wyglądają jak miniaturowe pomarańcze. Zawierają prowitaminę A, potas, wapń, witaminę C oraz sole mineralne. Są znakomitym składnikiem drinków, zwłaszcza dla lubiących słodkie trunki. Ponadto można je uprawiać w doniczkach w domowych warunkach.

Zdjęcia wykorzystane z internetu.

Moje haftowane kumkwaty.




Na początku myślałam, że to są mandarynki lub klementynki. Później szukałam już informacji co kryje napis Kumquats. W ten sposób odkryłam kumkwaty i postanowiłam tymi wiadomościami podzielić się z Wami. Bardzo mnie zaciekawiło to, że można je uprawiać w doniczce w domu. Takie mini drzewko w domu, bardzo fajna sprawa  i w dodatku można później zjeść owoce- pycha. Moje cytruski już prawie wykończone, zostały tylko cytrynki. Na razie praca po wyhaftowani dwóch kolorów wygląda tak. 


Myślę, że lada dzień pokaże Wam jak całość wyszła, jak tylko na koniec zrobię napisy. Na razie tyle nowego u mnie. Pozdrawiam, życzę udanego tygodnia, bo jutro już poniedziałek. : D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz