piątek, 29 marca 2024

Podsumowanie wyzwań - marzec


   Cały marzec trwało wyzwanie na blogu Klubu Twórczych Mam, wspólne Haftowanie z Coricamo. Jako inspirację do tego wyzwania wykonałam haft pisanki. Wykorzystałam trzy ozdobne hafty, a nie cztery. Zrobiłam nacięcia w styropianowym jajku. Brzegi materiału chowałam w krawędziach. Nie udało by mi się to zrobić, gdybym wcześniej materiału nie przygotowała. Mokry materiał z haftem naciągnęłam na jajko i przybyłam szpilkami. Zostawiłam to na całą noc do wyschnięcia. Dopiero jak materiał był suchy zaczełam oprawę bez użycia kleju. 


    Na koniec pozostało zamaskować łączenia. Wykorzystałam wstążkę, którą przykleiłam do jajka klejem na gorąco. Myślę, że wyszło całkiem dobrze, jednak widzę jak zwykle małe niedociągnięcia. Jednak na nowo wstążek nie mogę już przykleić. Dodam jeszcze, że haftowałam wzór na kanwie 54/10, wysokość jajka 15 cm. Zakupiłam stojak i wyszła fajna ozdoba na stół.  




    W tym miesiącu brałam udział w dwóch wyzwaniach. Tym drugim było przygotowanie pracy z haftem w zabawie Choinka 2024. Wykonałam prosty haft z małą ilością kolorów. Wzór uroczej myszki bardzo mi się spodobał. Uwielbiam haftować zwierzęta. Oprawa również nie była skomplikowana - dodałam zawieszkę i przykleiłam z tyłu filc. Pozostaje tylko sprawdzić jakie inne cudne prace zgłoszono na wyzwanie do czego Was zachęcam. Podsumowując prosta mała zawieszka, a od razu wywołuje uśmiech.
 




    Mój jedyny UFO-k dalej jest nie ruszony i nie powstał ani jeden krzyżyk. Przy okazji wyzwania u Reni o tym piszę, bo wy tym miesiącu jest właśnie ten temat. Pozostaje mi więc nawet teraz w okresie świątecznym trochę nad Chabrami popracować. Mam nadzieję, że coś uda się ruszyć i może będzie widać postępy. Przy okazji wyzwania u Reni jako prostą pracę zgłaszam bombkę z myszką, a moim UFO-kiem pozostają nadal Chabry. 



    Na koniec jeszcze chciałabym Wam pokazać moje ozdoby wielkanocne. Co roku coś nowego powstaje i kolekcja się powiększa. Tak to wygląda w tym roku. Tylko część moich dekoracji wykorzystałam, więc jak na moje możliwości to jest skromniej. Poniżej możecie znaleźć barwione pisanki. Wykorzystałam łupiny z białej i czerwonej cebuli. Umieściłam jaka oblepione łupinami w materiale (rajstopy). Potem jajka ugotowałam w wodzie z octem. Jaka już ugotowane i oczyszczone z łupin dalej bawiłam. Wykorzystałam barwnik spożywczy do barwienia jajek w szklance. W ten sposób powstały kolorowe marmurkowe wzory. 



Życzę Wam Wesołej Wielkanocy :)

Cieszcie się chwilami spędzonymi z najbliższymi.
Oby wasze Święta były pełne miłości, nadziei i spokoju.

Pozdrawiam świątecznie - Joasia 


8 komentarzy:

  1. Piękne prace. Spokoju i radości. Wesołego Alleluja ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odwiedziny i życzenia. Pozdrawiam 😀

      Usuń
  2. Wspaniałe prace wykonałaś :)
    Dziękuję za życzenia i Tobie życzę dobrych i spokojnych Świąt. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Joasiu piękne prace przygotowałaś, a myszka jest przesłodka:) podziwiam wszystkie hafty i haftujące osoby- ja nie lubię, a jeszcze przy tak małych xxx chyba poddałabym się już dawno poddała. Dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu z odwiedziny i miłe słowa o moim haftowaniu. Pozdrawiam 😀

      Usuń
  4. Pisanki pięknie wybarwione :) a ta myszka przeurocza :) wszystkiego wiosennego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i również pozdrawiam, życzę dużo inspiracji na wiosnę 😁

      Usuń