środa, 28 lutego 2024

postępy w haftach i nowe dziewiarskie sukcesy :)




    Choć miesiąc luty jest krótki, to udało mi się zakończyć kilka projektów. W ramach zabawy CHOINKA 2024 wykonałam zawieszkę z reniferem. Dodałam małą modyfikację, Zamiast wyhafować wzór renifera zgodnie ze schematem dodałam dwa koraliki, które mają przypominać bombki zawieszone na rogach. Zwrócicie być może uwagę na białą zawieszę u góry. Aby zachować przeciw wagę zawieszka nad rogami renifera jest większa i szersza. Dzięki temu wisi renifer w miarę prosto. 


     W Klubie Twórczych Mam rozpoczęło się wspólne haftowanie wzorów wielkanocnych. Mam w planie przygotowanie pisanek. Jedna pisanka w kolorze pomarańczowym będzie oprawiona na styropianowej podstawie. Druga pisanka będzie w kolorze fioletowym. Chciałabym przykleić materiał na plastikową podstawę. Czy to wymiarowo będzie pasować okażę się w trakcie tworzenia. W innym wypadu będę musiałam kupić większe jajka styropianowe. 


  Na koniec pokazuje moje dwa małe projekty wykonane na drutach. Wykonałam czapkę według filmu Julki/juleczkownia KLIK. Wybrałam inny rodzaj włóczki, więc moja czapka jest bardziej luźna. Nie do końca takie było założenie. Dla ozdoby wyhafotowałam na czapce niebieskie kwiatki. Chciałam, aby moja czapka się odróżniała o takiej zwykłej kupionej w sklepie. Można powiedzieć, że wykonałam ją w prezencie dla siebie.



Na wycieczce rowerowej mój Luby zrobi mi zdjęcie, jak się w niej prezentuje.


     Tematem w tym miesiącu wyzwanie u Reni jest wykonanie prezentu dla siebie lub dla bliskiej osoby. Miałam przygotować dla mojego taty ciepłe skarpety na prezent pod choinkę. Niestety nie starczyło mi włóczki na wykonanie drugiej skarpetki. Nie wyrobiłam się, na czas. Odłożyłam więc ten projekt. Po dokupieniu potrzebnej włóczki zaczęłam wszystko od początku. Robiłam obie skarpetki równocześnie na dwóch drutach z żyłką zgodnie z instrukcjami Dagny na filmem KLIK. Skarpetki udało się wykonać i nawet mają taki sam rozmiar. Z dumą wręczyłam je tacie w prezencie imieninowym. Był bardzo zaskoczony. Niespodzianka się udała :)



Moje dziewiarskie dwa małe sukcesy zgłaszam na zabawę całoroczną u Reni.
W dopasowaniu rozmiaru pomógł mój Luby tak jak widać na zdjęciu.


W tym miesiącu zakończyłam czapkę i skarpetki.
Zaczynam haft pisanek. Udało się również na czas wykonać zawieszkę.
Mam nadzieję, że kolejny miesiąc również tak udany :)

Pozdrawiam i dziękuje, że nadal odwiedzacie mnie na blogu.

12 komentarzy:

  1. Śliczne prace stworzyłaś i najważniejsze że druciane, bo tak mało dziewiarek bierze udział w zabawie, ze czasami czuje się osamotniona;) Ślicznie Ci w tej czapce, a ile satysfakcji masz to wiesz sama jedna, tak samo jak skarpety, to już wyższa szkoła jazdy i Tato na pewno był bardzo zadowolony i dumny z takiego prezentu. Na koniec tylko wspomnę o hafcie- jest przesłodki! Dziękuje za dział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Reniu za miłe słowa. Ja nadal jestem na etapie uczenia się robienia na drutach. Wybieram filmy na YT i robie na tej podstawie czapkę i skarpetki. Cały czas nie ma odwagi zrobić na drutach sweter. Zabawa w tej formie bardzo mi się podoba. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Wszystkie prace piękne! Zazdroszczę umiejętności robienia na drutach (ja zatrzymałam się na szalikach ;)! A renifer jest cudowny! Magia konturów tutaj zadziałała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubie robić zawieszki z haftem. Na drutach jeszcze się uczę robić. Polecam próbować robić na drutach na podstawie filmiku. Dziękuje za odwiedziny :)

      Usuń
  3. Drutowe robótki są cudowne a na jajko czekam bo sliczny wzór, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje Ula za miłe słowa. Zawsze to dodatkowa motywacja, że coś jednak wychodzi dobrze. Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Reniferek z bombkami bajeczny,

    OdpowiedzUsuń
  5. Reniferek uroczy, a dziana produkcja super. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam Cię również do mojego drugiego blogu. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Odwiedziłam blogi i nie mogę się nadziwić tyle pięknych prac. Dziękuje za odwiedziny i przesyłam pozdrowienia :)

      Usuń
  6. Reniferek śliczny a skarpetki są super..ja nie umiem więc podziwiam :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo dużo mi czasu zajęło wykonanie skarpetek. Przygotowanie zawieszki z reniferem to już sama przyjemność. Pozdrawiam ☺️

      Usuń