sobota, 1 kwietnia 2023

wiosenne hafty - podsoumowanie marzec

Witjcie w kolejnym podsumowaniu miesiąca,

     Dziś chciałaby Wam pokazać nad jakimi haftami pracowałam w marcu. Jako inspiracja w wyzwaniu Klubu Twórczych Mam przygotowałam broszkę z haftem krokusa. Wzór tego haftu jest niewielki fragment ze wzoru haftu z barankiem, który był udostępniony dla uczestniczek wyzwania "Haftujemy z Coricamo". Wykorzystałam więc wzór do przygotowania broszki oraz ozdobnego jajka. Dodam jeszcze, że broszkę możecie znaleźć w moim butiku :) Do ozdoby wykorzystałam mini porcelanowe zawieszki, koraliki masy perłowej, oraz drobne koraliki i perełki szklane. 


     Wyhaftować baranka i krokusy na dość rzadkiej kanwie białej. Myślę że była to kanwa 14 ct. Kolory były zgodnie z kolorami podanym do wzoru, trochę z Ariadny i trochę z DCM. Haftowanie tego woru było przyjemne. Ale już oprawa haftu na styropianowym jajku to był dla mnie duży stres, bo nigdy tego wcześniej nie robiłam Starałam się zrobić nacięcia i w szczelinę schować kanwę. To jeszcze zabezpieczyłam igłami. Następnie wstążkami ukryłam krawędzie materiału. Przyznam się, że ta oprawa nie wyszła idealnie. Jak widać baranek jest trochę krzywo przyklejony. Cóż myślę, że drugi raz błędu takiego nie zrobię i lepiej materiał oprawie, lecz i tak jajko pięknie się prezentuje jako dekoracja stołu. Pokażę Wam później jak to się prezentuje. Co roku coś zawsze powstaje to mojej kolacji ozdób wielkanocnych.



     Na koniec jeszcze pokazuje postępy w hafcie z żółwiem. Zdjęcie zrobiłam tydzień temu i teraz już żółw ma prawą stronę zrobioną. Pozostaje na koniec zrobić górną część tego wzoru. Myślę, ż będą mogła w kolejny wpisie zaprezentować już cały haft i może też jak wygląda gotowy projekt. Z tego materiału powstanie poszewka na ozdobną małą poduszkę. Będzie to moja druga poduszka z haftem. Wzór ma piękne kolory, więc aż chce się nad nim pracować. 


Tyle się u mnie działo w marcu.
Był to bardzo pracowity miesiąc i są dwa zakończone projekty.

Pozdrawiam Was i życzę udanego tygodnia - joasia&art.

6 komentarzy:

  1. Prześliczna broszka , a jajko to majstersztyk . Żółw ma świetne kolory, wcale ci się nie dziwię , że chcesz go skończyć 😍
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żółw już gotowy i czekam na zdjęcia. Dziękuję za odwiedziny Magdo. Pozdrawiam Joasia ☺️

      Usuń
  2. Wszystko kiedyś robi się po raz pierwszy i wiadomo, że dopiero wprawa prowadzi do ideału. Nasze błędy są konieczne dla rozwoju. Lubię swoje błędy ;-))
    Podobają mi się bardzo Twoje ozdoby wielkanocne, a jajeczka haftowane wspaniale się prezentują na tych zmyślnych podstawkach :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Jajko pierwsze ale pewnie nie ostatnie. Pozdrawiam Joasia ☺️

      Usuń
  3. Wyjątkowe prace! Bardzo dbasz o szczegóły a to doceniam najbardziej. Broszka jest fantastyczna! Przepiękny haft, tkanina i te detale, naprawdę wyjątkowa! Sama chętnie bym taką nosiła. Jajka są obłędne, to ten typ dekoracji bogaty w haft bardzo mi się podoba a do tego nie tak łatwo go zniszczyć 😉😉wielkie brawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za tak miłe słowa. Pozdrawiam Joasia ☺️

    OdpowiedzUsuń